Licytacja po otwarciu 2♣ w opracowaniu opartym o opis systemu Grand Master z książki Krzysztofa Jassema "Wspólny Język 2015".
* * * * *
Otwarcie 2♣ dajemy w składzie min. 4-4 na kolorach starszych. Siła w granicach 8-11 PC, ale w założeniach niekorzystnych obiecuje 10/11 PC i min. 5-4. Im gorsze założenia, tym większe wymagania co do siły i składu. Zatem spora agresja, która wpisuje się w schemat otwarć na wys. 2.
Uwaga! Otwarcie dwukolorowe 2♥ wyklucza posiadanie 5.♠ (obiecuje młodszy).
PAS = 5+♣ i ręka nie rokująca na lepszy kontrakt
2♦! = pytanie, słabe
2♥ = 4/5.♥ i 4.♠
2♠ = 4.♥ i 5.♠
2♥ = 4/5.♥ i 4.♠
PAS = zwykle 3/4.♥
2♠(!) = 3.♠, INV
2BA = może być do gry, INV
3♣ = ....
3♦ = własny kolor (6+), do gry
3♥ = 4.♥, INV
2♠ = 4.♥ i 5.♠
PAS = oczywisty
2BA! ® = mamy uzgodnione ♠, ale chcemy wiedzieć więcej, F1
3♣/♦! = mam 5.♠ i licytowaną krótkość
3♥! ® = kolejne pytanie
3♠ = 5-4-(3-1), dół siły
3BA = 5-4-(3-1), góra siły
4♣/♦! = renons , dół siły
3♥ = 5-4-2-2, dół siły
3♠ = 5-4-2-2, góra siły
4♣/♦! = renons, góra siły
2♥/♠ = do gry
2BA! = silne pytanie, GF
- schemat oparty o Multi
3♣! = góra
3♦! = lepsze ♥, słabe
3♥! = lepsze ♠, słabe
3♠(!) = 5-5, słabe
4♣/♦! = silne uzgodnienie ♥/♠
3BA = 4-4 (tylko przed partią)
4♣/♦! = silne uzgodnienie ♥/♠
- ta sekwencja została wzbogacona przez autora za wcześniejszym opracowaniem
3♦! = pytanie Odpowiadającego
3♥! = lepsze ♠
3♠(!) = pokaż krótkość
4♣! = uzgadnia ♠ i pyta o wartości
3♠(!) = lepsze ♥
4♣! = uzgadnia ♥ i pyta o krótkość
4♦! = krótkość
4♥! = bez krótkości
4♠(!) = krótkość ♣
3BA(tylko przed partią) = 4-4
4♣/♦! = krótkość przy 5-5
3♥/♠ = uzgodnienie z 4. licytowaną, interesuje nas krótkość
3♠/BA! = (5-4)-2-2 lub 4-4-(3-2) przed partią
- po 3♥ możemy zalicytować 3BA na składzie 4-4
4♣/♦! = krótkość
3BA = do gry
3♣(!) = 4.♥, INV
3♦! => 3♥, słabe, ustawia rozgrywkę z silniejszej ręki
3♥ = średnie
4♥ = dobra ręka
3♦! = 4.♠, INV
3♥! => 3♠, słabe
3♠ = średnie
4♠ = dobra ręka
3♥/♠ = do gry, blok
3BA = do gry
4♣! = "zgłoś swój lepszy kolor transferem" (jak w Multi)
4♦! = "zgłoś swój lepszy kolor bezpośrednio" (jak w Multi), w zasadzie 4-4
4♥/♠ = do gry - blok albo konstruktywne
* * * * *
PAS = 5+♣ i ręka nie rokująca na lepszy kontrakt
2♦ = do gry na własnym kolorze
pozostałe - jak bez kontry
Przykład - XXXXXXX...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
https://www.bridgebase.com/tools/handviewer.html?bbo=y&lin=pn|and_rzej,dulin,januus,art_84|st%7C%7Cmd%7C3S76HT2DJT62CKJT54%2CST83H73DAQ987CAQ6%2CSQ9542HKQJ5D53C82%2C%7Crh%7C%7Cah%7CBoard%201%7Csv%7Co%7Cmb%7C2Cp%7Cmb%7Cp%7Cmb%7Cp%7Cpc%7CHT%7Cpc%7CH3%7Cpc%7CH5%7Cpc%7CH6%7Cpc%7CH2%7Cpc%7CH7%7Cpc%7CHJ%7Cpc%7CH4%7Cpc%7CHK%7Cpc%7CHA%7Cpc%7CS7%7Cpc%7CC6%7Cpc%7CH8%7Cpc%7CC4%7Cpc%7CS3%7Cpc%7CHQ%7Cpc%7CC2%7Cpc%7CC3%7Cpc%7CC5%7Cpc%7CCQ%7Cpc%7CD7%7Cpc%7CD3%7Cpc%7CDK%7Cpc%7CD2%7Cpc%7CD4%7Cpc%7CDT%7Cpc%7CDA%7Cpc%7CD5%7Cpc%7CDQ%7Cpc%7CS2%7Cpc%7CC7%7Cpc%7CD6%7Cpc%7CS8%7Cpc%7CS5%7Cpc%7CSA%7Cpc%7CS6%7Cpc%7CH9%7Cpc%7CCT%7Cpc%7CD8%7Cpc%7CS4%7Cpc%7CC9%7Cpc%7CCJ%7Cpc%7CCA%7Cpc%7CC8%7Cpc%7CST%7Cpc%7CSQ%7Cpc%7CSK%7Cpc%7CDJ%7Cpc%7CSJ%7Cpc%7CCK%7Cpc%7CD9%7Cpc%7CS9%7C
3♠ (!) = pokaż krótkość
4♣ (!) = pytanie o wartości, domyślnie uzgadnia ♠