Strona 5 z 14
* * * * *
1♥ = 1) 4.♥ w sile 7-10 PC
2) 5.♥ licytowana w sile 7+PC
3) 6+♥ z ręką bardzo słabą
4) 6+♥ z ręką 16+PC
Ponieważ odpowiedź 1♥ może paść z ręką nawet bardzo słabą, więc staramy się ograniczyć sytuacje, gdy rebid Otwierającego miałby przekraczać 2♥.
1♠(!) = 3/4.♠ 12-14 PC
- z 3.♠ dopuszczalny w zasadzie jeden rodzaj ręki 3-1-(5-4) tj. z krótkością w kolorze odpowiedzi; z 1-3-(5-4) Otwierający licytuje rebid 2♣
- dzięki temu rozwiązaniu (z 3.♠) rebid 1BA Otwierającego możemy przeznaczyć na wskazanie wyłącznie rąk silnych, podobnie jak po otwiarciu 1♣
- możemy zmieścić tutaj również bardzo słabe ręce (11 PC) z 4.♥, z którymi uzgodnimy partnerowi kolor po każdej jego odzywce (licząc, że nie sPASuje)
PAS = 4.♥ i 4.♠, wariant /1/ i dół odpowiedzi, do gry
1BA = do 10 PC, 4.♥ bez 4.♠, skład zrównoważony i 4(5).♣, sign-off
- coś w rodzaju 3-4-2-4, 2-4-3-4, co gwarantuje 4.♣, bo z 3-4-3-3 lub 5.♣ w sile 9/10 PC licytujemy 2♣
2♣! ® = "co masz w starszych?" - właściwe 5.♥, ale nie wyklucza też 4.♠ ani 4.♣, F1
- tak licytujemy z rękami nienadającymi się na rebidy 2BA-3BA, a także ze średnią ręką (9/10 PC) np. z 3-4-3-3, 3-4-1-5
2♦(!) = brak 3.♥ i 4.♠
- a więc chyba tylko 3-1-(5-4)
PAS = wchodzi w rachubę już z 3.♦ raczej bez 4.♣
2♥(!) = "powiedz dokładniej co masz w młodszych, F1
- to może być nawet bardzo silna ręka z 5.♥, z widokiem na wysoką grę w młodszy
2♠! = dłuższe ♣
2BA! = dłuższe ♦
2♠ = 4-4-2-3, do 10 PC, sign-off
3♣ = 3-1-4-5, do gry
2BA/3♣ = do gry
3♦ = 5.♥ i 4.♦, dziura w ♣, INV do 3BA
- z 5.♥ licytujemy także z 11/12 PC, ale ręka może być nawet silniejsza
2♥(!) = 3.♥ nie wyklucza 4.♠
2♠ = 4.♠ bez 3.♥
2♦ = fit ♦, do 10 PC, do gry
2♥ = słabe 6+♥, sign-off
2♠ (♂) = 4.♥ i 4.♠ i 9/10 PC (z 11/12 odpowiedzielibyśmy od razu 2♦), sign-off
2BA = 5.♥ bez 4.♠, 11/12 PC, INV
3♣ =...?
3♦ = 5.♥ i 3/4.♦, 13+PC, obawa o ♣ na 3BA, F1
3♥ = 6+♥ w sile 16+PC, GF+
3♠ = 5.♥ i 4.♠, GF
3BA = 5.♥ z trzymaniem ♣, sign-off
1BA! = 15(16) PC, bez 4.♠ i 4+♣, nawet 3-3-4-3
2♣ = słabe, do gry
2♦! = 5.♥, nie uzgadnia ♦, F1
2♥ = 3.♥
2♠ = skład niezrównoważony bez 3.♥ (np. 2-2-6-3)
2BA = skład zrównoważony bez 3.♥ (np. 3-2-4-4)
2♥ = 6+♥, bardzo słabe, do gry
3BA = góra wariantu /1/
2♣ = 1-3-(4-5) na 12-14 PC
- z 3.♠ powiedzielibyśmy 1♠, a z 3-2 lub 2-2 w starszych otwieramy 1BA
2♦ = 6+♦ na 12-14 PC, z krótkością
- np. coś w rodzaju (1-3)-6-3, 3-3-6-1, (1-2)-6-4
2♥ = 6+♥, słabe, sign-off
2♠! = relay, prawdopodobnie z 5.♥
2BA! = krótkość ♥ bez 4.♣
- np. coś w rodzaju 3-1-6-3
3♣ = 4.♣-6.♦
3♦(!) = 3.♥ i 6+♦, min.
3♥(!) = 3.♥ i 6+♦, max.
2♥(♂) = 4.♥, 12-15 PC
2♠! = wywołanie kombinowane, F1
2BA = automat
3♣/♦/♥! = krótkość w licytowanym kolorze (3♥ = ♠), INV
2BA/3♣/♦ = bez krótkości, wartości w licytowanym kolorze (2BA= ♠), INV
2♠(!) = 3/4.♠, 15(16) PC
PAS = 4.♠ i min.
2BA = bez 4.♠, min., do gry
3♣! = prawdopodobnie 5/6.♥, nic nie mówi o sile, F1
3♦(!) = krótkość ♥
3♥ = 6+♥, 16+PC
3♥ = 2/3.♥, NF
3♠ = 5.♥ i 4.♠, GF
3BA = 5.♥, sign-off - "PASuja albo popraw"
wyższe = 5+♥, IS
3♦ = fit ♦, do gry
3♥ = 6+♥, bardzo słabe
3♠ = 4.♠, GF
3BA = do gry
2BA = 17(16) PC nie wyklucza 4.♠
3♣! = ® z 5/6.♥, F1
3♦! = krótkość ♥
3♥ = 2/3.♥
3♦ = do gry
3♥ = 6.♥, bardzo słabe, bez szans na końcówkę, do gry
3♠ = 4.♠, GF
3♣ = 4+♦ i 4.♣ bez 4. starszej, 15-17 PC (z 5.♣ otworzymy 2♣ - zmodyfikowany Precision)
3♦ = 6+♦, 15-17 PC
3♥(♂) = 4.♥, 16/17 PC