Strona 2 z 3
* * * * *
2♠(!) = 1/ 6+♠ 13+PC
2/ krótkość ♠ [Duo-Splinter], (8)9(10) PC z 4-fitem ♥
3/ fit ♥ i wartości w kolorach sąsiadujących, INV+
4/ fit ♥ i wartości zgrupowane w jednym kolorze AKD(x), INV+
2BA! = zainteresowanie, silna ręka, przesądza końcówkę nawet w wariancie /2/
3♣/♦!= przejściowe, w zasadzie wartości w licytowanym kolorze, średnia ręka
3♥ = słabe, niezależnie od wariantu, NF
2BA! = zainteresowanie, silna ręka, przesądza końcówkę nawet w wariancie /2/
3♣! = wartości w ♣ i ♦ - wariant /3/
3♦! = wartości w ♦ i ♥ - wariant /3/
3♥! = wartości w ♥ i ♠ - wariant /3/
3♠! = wartości w ♠ i ♣ - wariant /3/ albo wariant /2/ krótkość ♠
3BA! =przejściowe
4♣! = wariant /3/
4♦! = wariant /3/ z krótkością ♦
4♥ = wariant /2/, do gry
3BA! = 6.♠ bez fitu ♥, 13+PC - wariant /1/, F1
- licytacja jest sforsowana do 4BA, które nie jest Blackwoodem
4♣/♦! = cue-bid, uzgadnia ♠
4♥ = 6+♥ bez 2-fitu ♠, NF
4♠(!) = 2-fit ♠, brak zatrzymań w kolorach młodszych
4BA = inne układy, coś w rodzaju 1-5-(3-4), NF
- Otwierający wskazał już na nadwyżki odzywką 2BA
4♣/♦! = zgrupowanie honorów w kolorze licytowanym, fit ♥ - wariant /3/
4♥(!) = zgrupowanie honorów w ♠, z fitem ♥ - wariant /3/
3♣/♦! = przejściowe, w zasadzie wartości w licytowanym kolorze, średnia ręka
3♥ = wariant /2/, lub słaby /3/ albo /4/
3♠ = 6.♠, wariant /1/, GF+
4♥ = silniejszy wariant /3/ albo /4/ (z fitem ♥), do gry
3♥ = słabe, niezależnie od wariantu, NF
PAS = wariant /2/, lub słaby /3/ albo /4/, jeżeli mamy obawy o realizację 10 lew w ♥
3♠ = 6.♠, F1
3BA(!) = do gry, z fitem ♥, dopuszczalne na zapis maksymalny
4♥ = do gry, początkowo mieliśmy na celu zagranie gry premiowej
3♣(!) = 1/ 6+♣ 13+PC
2/ krótkość ♣ [Duo-Splinter], (8)9(10) PC z 4-fitem ♥
3/ wartości w kolorach przedzielonych, INV+
3♦! = zainteresowanie, przesądza końcówkę nawet w wariancie /2/
- w tym przypadku musimy liczyć się z tym, że po rebidzie 3♠ wylądujemy w końcówce
3♥! = wartości w ♥ i ♣ - wariant /3/
3♠! = wartości w ♠ i ♦ - wariant /3/
3BA(!)= 6.♣ bez fitu ♥, 13-15 PC - wariant /1/, NF
4♣ = 6+♣ bez fitu ♥, 16+PC - wariant /1/, GF+
3♥ = słabe, do wariantu /2/ lub /3/, NF
- w szczególności gdy wariant /3/ z wartosciami w ♠ i ♦ nie jest dla nas dość przekonujący
3♠! = cue-bid, 6+♣ bez fitu ♥, 16+PC - wariant /1/, GF+
3BA = wariant /1/, do gry
4♣ = 6+♣ bez fitu ♥, 16+PC - wariant /1/, GF+
4♥ = z fitem, do gry, jeżeli mieliśmy większe aspiracje