Strona 3 z 3
* * * * *
Po otwarciu 1♠ takiego samego komfortu licytacyjnego nie można zapewnić odpowiedziami powyżej 2BA. Sytuacja jest więc znacznie trudniejsza, gdyż po prostu brak miejsca.
Najbardziej sensownym rozwiązaniem wydaje mi się nadanie odpowiedzi 2♥ dodatkowego znaczenia (znaczeń).
2♥(!) = 1/ 5+♥ w sile 10+PC
2/ fit ♠ i wartości w kolorach sąsiadujących, INV+
3/ fit ♠ i wartości zgrupowane w jednym kolorze AKD(x), INV+
2♠ = 5.♠, słaba ręka
2BA = 5. ♠ bez 3-fitu ♥, 14/15 PC
3♣/♦(!) = nadwyżkowa ręka, wystarczająca, aby zalicytować końcówkę z wariantami /2/ i /3/
3♥ = fit ♥
3♠ = 6.♠, słaba ręka
2♠ = 5.♠, słaba ręka
PAS = jeśli odpowiedź była inwitem
2BA = bilansowe, NF
2BA = 5. ♠ bez 3-fitu ♥, 14/15 PC
3♣! = wartości w ♣ i ♦ - wariant /2/, GF+
3♦! = wartości w ♦ i ♥ - wariant /2/, GF+
3♥! = wartości w ♥ i ♠ - wariant /2/, GF+
3♠! = wartości w ♠ i ♣ - wariant /2/, GF+
3BA! = 5+.♥ bez fitu ♠, 13+PC - wariant /1/, F1
- licytacja jest sforsowana do 4BA
4♣/♦! = cue-bid, uzgadnia ♥ z 2-fitem
4♥ = 2-fit ♥, brak zatrzymań w kolorach młodszych
PAS/4BA = do gry
4♠! = Blackwood
4♣/♦/♥! = zgrupowanie honorów w kolorze licytowanym, fit ♠ - wariant /3/
4♠ = do gry, zawsze bez dwóch asów
4BA = Blackwood
4♠ = do gry
3♣/♦ = nadwyżkowa ręka, wystarczająca, aby zalicytować końcówkę z wariantami /2/ i /3/
- nie skaczemy wyżej, aby umożliwić partnerowi sprecyzowanie swojej ręki
3♥ = fit ♥
3♠ = wariant /2/ lub /3/, NF
3BA! = przejściowe, w zasadzie wartość ♠
4♣/♦! = cue-bid, szukamy szans szlemikowych na uzgodnionych ♥
4♠ = do gry, silniejsza wersja wariantu /2/ lub /3/
3♣(!) = 1/ 6+♣ 13+PC
2/ krótkość ♣ [Duo-Splinter], (8)9(10) PC z 4-fitem ♥
3/ wartości w kolorach przedzielonych, INV
3♦! = zainteresowanie, przesądza końcówkę nawet w wariancie /2/
- w tym przypadku musimy liczyć się jednak z tym, że po rebidzie 3♠ wylądujemy w końcówce
3♥! = wartości w ♥ i ♣ - wariant /3/
3♠! = wartości w ♠ i ♦ - wariant /3/
3BA(!)= 6.♣ bez fitu ♥, 13-15 PC - wariant /1/, NF
4♣ = 6+♣ bez fitu ♥, 16+PC - wariant /1/, GF+
3♥ = ...?
3♠= słabe, do wariantu /2/ lub /3/, NF
PAS = gramy to
3♠! = cue-bid, 6+♣ bez fitu ♥, 16+PC - wariant /1/, GF+
3BA = wariant /1/, do gry
4♣ = 6+♣ bez fitu ♥, 16+PC - wariant /1/, GF+
4♥ = jeżeli mieliśmy większe aspiracje
* * * * *
Nazwa tej konwencji (metody), podana w tytule, wydaje mi się odzwierciedlać najlepiej to, o co w niej chodzi. Najprawdopodobniej nie jest to rozwiązanie optymalne, ale też bardziej chodzi o to aby poddać ocenie bardzo już zaawansowanych graczy sam pomysł, który być może jest nowatorski, a może okazać się przydatny w ich praktyce.