Strona 2 z 10
* * * * *
Po klasycznym otwarciu 1BA i wejściu przeciwnika 2♥.
ktr = karna
Kontra karna jest alternatywą dla wielu odzywek, o których mowa poniżej. Kiedy ją zatem dawać?
Można wymienić takie przesłanki jak:
- opozycja w kolorze przeciwnika,
- korzystne założenia,
- sposób punktowania (impy, maxy).
Szczególnie co do tego pierwszego warunku możemy założyć, że kontra obiecuje min. 3. karty w kolorze przeciwnika.
Odpowiednio do powyższego brak kontry i wybór innej odzywki oznaczałby max. 2. karty w kolorze przeciwnika (max. 3. w założeniach niekorzystnych) .
2♠ = 5.♠, do gry
Po lebensohlu wszystkie odzywki od koloru przeciwnika wzwyż wskazują na zatrzymanie w tym kolorze
2BA! = lebensohl
_____1) słaby na młodszym
_______2) 4/5.♠ w sile co najmniej inwitu, z zatrzymaniem w ♥
__________3) 4-4 w młodszych bez 4.♠ ale z zatrzymaniem ♥
3♣! = ®
PAS = sign-off na ♣
3♦ = 5+♦, słabe, do gry
3♥ ! = > 4/5.♠, wariant /2/, INV+ (jeśli z 5.♠ to GF)
3♠ = 3/4 ♠, min.
PAS = 4.♠ - "to był tylko inwit"
3BA = 4.♠, do gry, silna ręka
4♠ = w zasadzie 5.♠, do gry
3BA = bez 4.♠, może być z 3.♠ i nadwyżki (zatrzymanie ♥), do gry
4♠ = 4.♠ i nadwyżki, do gry
3♠ = 5.♠, zatrzymanie w ♥, INV
3BA = sign-off, bez 4.♠ z zatrzymaniem w ♥, powinno zapewniać min. 4-4 w młodszych - wariant /3/
3♣ = INV+ - to znaczenie jest zmodyfikowane
_____1) 4+♣ i 4.♠, bez zatrzymania w ♥
_______2) 5+♣ (może być z zatrzymaniem ♥)
3♦ = 5.♦ sign-off, w zasadzie 3-3-5-2
3♥! = > 3/4.♠ min., raczej obawa o ♥
3♠ = 4.♠ wariant /1/, INV
3BA = ładna ręka na 5+♣ i zatrzymanie ♥
4♣ = sign-off, 5+♣ bez 4.♠ i bez zatrzymania ♥
4♦(!) = w zasadzie GF na 4-1-3-5
4♥! = 4.♠ i 5+♣, GF
3♠ = 4.♠ - "wybierz pomiędzy 3BA i 4♠", zabezpiecza ♥, GF
3BA = do gry, bez 4.♠, max. siły, zabezpiecza ♥, a więc 5.♣
- moglibyśmy z tym przejść przez 2BA, ale tak widać jasno, co z młodszymi
Bezpośrednia licytacja powyżej 2BA wskazuje na nadwyżki bez zatrzymania w kolorze przeciwnika
3♦ = INV+ - to znaczenie jest zmodyfikowane
____1) 4+♦ i 4.♠ bez zatrzymania ♥
______2) 5+♦ (może być z zatrzymaniem ♥)
3♥! = > 3/4.♠, min., raczej obawa o ♥
3♠ = 4.♠ wariant /1/, INV
3BA = ładna ręka na 5+♦ i zatrzymanie ♥
4♣! = 4.♠ i 4.♦, bardzo silny inwit
4♦ = 5+♦ bez 4.♠ i bez zatrzymania ♥, INV
4♥! = 4.♠ i 5+♦, GF
3♠ = 4.♠ - "wybierz pomiędzy 3BA i 4♠", zabezpiecza ♥, GF
3BA = do gry, bez 4.♠, max. siły, zabezpiecza ♥
3♥! = > 4.♠, bez zatrzymania ♥, min. 4-4 w młodszych, INV+
3♠ = 4.♠, min.
3BA = do gry, dobra ręka bez obaw o ♥
4♣/♦ = do gry, negatywny wybór koloru
4♠ = 4.♠, nadwyżki
3♠ = 5.♠ bez zatrzymania w ♥, INV
3BA = sign-off, bez zatrzymania ♥ i bez 4.♠, min. 4-4 w młodszych
