Otwarciu 2♣ na kolorach starszych min. 5-4 rokuję przyszłość. Bliżej z tym otwarciem, w tym z propozycją dalszej licytacji, możecie zapoznać się choćby tutaj.
W niniejszym artykule chcę się skupić jednak na obronie. Zdarza mi się bowiem grywać przeciwko parom wykorzystującym ów tytułowy pomysł.
* * * * *
Ponieważ otwarcie wskazuje kolory starsze, to wejściom 2♥/♠ powinniśmy przypisać znaczenie sztuczne. Wykorzystamy te odzywki dla składów min. 5-4 w młodszych. W ten sposób przekujemy broń przeciwników na własne potrzeby.
PAS = 1) ręka słaba
2) ręka silna nie nadająca się na wejście bezpośrednie (trapping pas)
ktr = silna ręka, nienadająca się na inne wejścia
- nie zapewnia 4-4 w młodszych, a więc jakaś opozycja w starszych
2♠! (po 2♥) = 5+♣ i 4.♦ (więcej czarnego)
2BA! = wywołanie na młodsze (min. 4-4) lub silna ręka na 5+♦
- po 2♥ "czerwonego nie mniej niż czarnego" (nie weszliśmy 2♠) lub 5+♦
3♣/♦(!) = do koloru
3♦ (po 3♣) = 5+♦, INV
3♥/♠! (KP) = zatrzymanie, bardzo dobra ręka - "licytuj 3BA lub wracaj na młodszy"
3♣/♦ = 5+ licytowana, solidność w zależności od założeń, NF
3♥/♠! (KP) = bardzo silne ręce oparte na młodszych min. 5-4 ("więcej czerwonego/czarnego")
3BA/4♣/♦ = do gry
3BA = do gry
ktr = wracamy do gry - siła (wariant /2/), jakaś opozycja w starszych
PAS = karny
2♠! (po 2♥) = wywołanie na oba młodsze
2BA! = Lebensohl
3♣(!) = do koloru
PAS = ♣5+
3♦ = 5+♦, do gry
3♥/♠! = 5+♣ i zatrzymanie, INV
3♣/♦ = 5+ licytowany, INV
- ręce, z którymi nie zdecydowaliśmy się na bezpośrednie wejście 3♣/♦
3♥/♠! = zatrzymanie do BA, odejście ubepieczają oba młodsze, F1
* * * * *
Znacznie mniej prawdopodobna jest sytuacja, gdy Obrońca II ma na wejście.
2♠! (po 2♥) = 5+♣ i 4.♦ (więcej czarnego)
3♥/♠! (KP) = zatrzymanie, wariant silny
3BA = do gry, zatrzymania w obu starszych, wariant silny
ktr = silna ręka, nienadająca się na inne wejścia
PAS = karny
3♥/♠! => 3BA
3BA = do gry, zatrzymania w obu starszych
2BA! = wywołanie na młodsze (min. 4-4) lub inwit na 5+♦
3♣/♦= 5+ licytowany, NF
3♥/♠! (KP) = bardzo silne ręce oparte na młodszych min. 5-4 ("więcej czerwonego/czarnego")
3BA = do gry
ktr = słaba ręka na ♣ (słabsza niż 3♣)
2♦ = 5+♦, NF
2♥!(KP) = 5+♦ i 4.♣ ("kolor na kolor"), F1
2♠!/2BA = niezła ręka, INV
3♣/♦(!) = do gry
2♠!(KP) = 5+♣ i 4.♦, (j.w.), F1
2BA! = równe młodsze (...?), F1
3♣/♦ = 5+ licytowana, INV