Strona 3 z 4
Gdy otwieramy 1♠, okazuje się, że możemy zastosować podobne rozwiązania, a nawet stają się one bardziej czytelne (po otwarciu 1♥ odpowiedziom 2♠ i 2BA nadaliśmy wyjątkowo niestandardowe znaczenie).
2BA! = 4-fit i 1) 9-12 PC bez krótkości
2) 7/8 PC z krótkością
3♣! = ♣ lub ♥ są moim kolorem lukowym
3♦! = ® - mam 7/8 PC z krótkością w jednym z nich, więc powiedz który?
3♥! = ♥ są lukowe, F1
3♠! = ♣ są lukowe, NF
3♥! = sztuczne - 9/10 PC bez krótkości
3/4♠ = według wyboru z ręką "brzydką/ładną"
3♠ = 7/8 PC z krótkością ♦, do gry
4♠ = 11/12 PC
3♦! = kolor lukowy, interesuje mnie wyłączenie w ♦ (14/15 PC)
3♥! = sztuczne, przejściowe 9/10 PC
3/4♠ = do gry, zależnie od oceny własnej ręki
3♠ = 7/8 PC, krótkość w innym kolorze, do gry
4♠ = do gry - krótkość w ♦ lub 11/12 PC
3♥! => 3♠ - mam 14/15 PC i nie mam koloru lukowego, INV
PAS/4♠ = wg wyboru
3♠ = minimum (12/13 PC)
3BA! = "mam renons i 16/17 PC"
4♣! = ® - pytanie (w zasadzie 11/12 PC)
4♦/♥/♠! = renons w licytowanym (4♠ = renos ♣)
4♣/♦/♥ = 5+licytowana obok 5+♠ na 16/17 PC
4♠ = inne, z którymi możemy przesądzić końcówkę, do gry
3♣/♦/♥! = krótkość w licytowanym, na 9/10 PC, INV
3♠ = do gry - minimum lub więcej, ale źle trafiające wartości
4♠ = do gry
inne = cue-bid, maksimum siły, szanse szlemikowe przy renonsie, GF
3BA! = jakiś renons z 11/12 PC
4♣! = ® - pytanie (15-17 PC)
4♦/♥/♠! = pokazujemy renons "naturalnie" (4♠ = renons ♣)
4♣/♦/♥! = licytowany renons i góra odpowiedzi (13-15 PC)
4♠ = do gry, do 15 PC, także z dowolną krótkością, siła nieznana
* * * * *