strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Start Pomysły / propozycje 2trefl na stare

2trefl na stare

Email Drukuj PDF

Otwarcie 2♣ ma swoje uroki i odpowiednio dużo zwolenników. Tutaj chciałbym zaprezentować sposób w dużej mierze inspirowany Multi.

* * * * *

Z uwagi na to, że pozostajemy przy otwarciu 2(lub 2♠) z wariantem  5-5 na starszych, otwarcie 2♣ ograniczamy do układu 5/4-4.

2! pas ?

PAS = 5+♣, brak fitów w starszych, słaba ręka

2(!) = pytanie o dłuższy, może być na  F1

- zasadniczo siła inwitująca (14/15 PC), także gdy mogą być problemy z uzgodnieniem kolorów starszych

- możliwa słaba 6+ lub inwitująca 6+♣

2 = 5.

PAS = do gry

2♠ = coś w rodzaju 3-1-(5-4), NF

2BA = brak fitów, min. 5-5 w młodszych, NF

3♣ = 6+♣, INV

3 = 6+, do gry

2♠ = 5.♠

PAS = do gry

2BA = coś w rodzaju 1-3-(5-4), tj. liczyliśmy na , NF

3♣ = 6+♣, INV

3 = 6+, do gry

2/♠ = do gry

2BA! = silne pytanie, nie obiecuje 4-fitów w kolorach starszych, w zasadzie GF

- w odpowiedziach wzorujemy się na Multi

3♣! = góra otwarcia

3! = zalicytuj dłuższy odwrotnie (dobre gdy nie mamy 4. starszej), F1

- po każdej z odpowiedzi domyślnie uzgodniony jest nielicytowany starszy (dłuższy), ale... 3BA jest do gry

- o krótkość pytamy licytując najbliższy możliwy kolor

3! = 5.♠

3♠(!) = pokaż krótkość   Uwaga!

4♣(!) = pytanie o wartości, domyślnie uzgadnia ♠    Uwaga!

3♠! = 5.

4♣! = pytanie o krótkość   Uwaga!

4! = krótkość 

4(!) = bez krótkości

4♠! = krótkość ♣

4! = pytanie o wartości, domyślnie uzgadnia  (odpowiedzi jak u Blackwooda)  Uwaga!

3BA = 4-4 w starych

3/♠(!) = uzgodnienie (z 4. licytowaną), interesuje nas krótkość, GF   Uwaga!

3♠/BA! (®) = (5-4)-2-2 lub 4-4-(3-2)

4♣/! = krótkość

3BA = do gry

3! = > 5., min.

3 = uzgodnienie  (NF?)

3♠ = 4.♠, zalicytuj krótkość   Uwaga!

3BA/4/♠ = do gry

4♣/! = cue-bid uzgadnia ,

3! = > 5.♠, min.

3♠ = uzgodnienie  (NF?)

PAS/3BA/4/♠ = do gry

4♣/!cue-bid uzgadnia 

3♣! = uzgadnia , INV+

3! = > , b. słabe

3 = średnie

4! = > , góra

3! = uzgadnia ♠, INV+

3! = > ♠ b. słabe

3♠ = średnie

4! = > ♠ góra

3/♠ = blokujące, do gry

3BA = do gry

4♣! = zalicytuj transfer na dłuższy

4! = wybierz starszy (obiecuje min. 4-4)

4/♠ = do gry

* * * * *

W stosunku do znanej mi, bazowej wersji, wprowadziłem kilka zmian. 
W szczególności nie mogłem powstrzymać się przed zaproponowaniem transferów po odpowiedziach 3♣/.
Także 2BA nie wydaje mi się konieczne, aby forsowało do dogranej. Ponadto, na tej ścieżce aż się prosiło, aby wykorzystać pytanie o krótkość, co może się okazać bardzo przydatne na drodze do gry premiowej.

Po omawianym otwarciu największym jednak problemem może być znalezienie kontraktu przy misfitach i sile przeciwników, która skłania ich do kontrowania każdej naszej zapowiedzi. Trzeba zaakceptować, że czasem poniesiemy spore straty.

* * * * *

Skoro już mamy dwie wersje, może spróbujemy porównać, jak działają na konkretnych przykładach, nie pomijając oczywiście wariantu klasycznego.

Klasyka Ta wersja Poprzednia Komentarz
30-01-2018 30-01-2018 30-01-2018 Ta wersja na pewno prostsza.
W starszej wersji drugi starszy (tu 4) jest do gry.
29-01-2018 29-01-2018 Rekontra pyta o dłuższy starszy.
28-01-2018 28-01-2018 Korzystne założenia, dobre fity.
27-01-2018 27-01-2018 27-01-2018 W obu wariantach 3 do gry
26-01-2018 W obu wersjach 2 jest naturalne
28-01-2018 28-01-2018 W obu wersjach gramy 2
27-01-2018 27-01-2018 W obu wersjach zagramy końcówkę.
26-01-2018 26-01-2018 Przeciwnikom nic nie idzie. Spokojnie bierzemy zapis za 2♠.

 Przykład 1 - 28 września 2025  - PAS!
Zagrane - pełna zmyłka, zapis +110 zamiast -300.

 Przykład 2 - 28 września 2025  - Hamowanie
Zagrane - Jeśli gramy bardzo agresywnie, to musimy umiec wyhamowac.

 Przykład 3 - 29 września 2025  - ..................
Zagrane - Jeśli gramy bardzo agresywnie, to musimy umiec wyhamowac.

Poprawiony: wtorek, 30 września 2025 19:54  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.