strona Januusa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Mecz 03-07-2013

Drukuj PDF
(0 Ilość głosów, Średnia 0 na 5)

Znów zaczynamy tropienie swoich błędów. Na szczęście nie prowadzimy rankingów kto postawił najwięcej :)
I tym razem nasz niezrównany Profesor raczył ocenić nasze poczynania, za co jesteśmy Mu niezmiernie wdzięczni.
Plik z komentarzem jest w załączeniu, a ja postaram się skonfrontować te uwagi z moimi (kursywa).

* * * * *

Mecz 03-07-2013

Rozdanie 1 -  Już pierwsze rozdanie dało 12 imp obrotu i rozstrzygnęło o wyniku meczu. Na obu stołach N samotrzeć zalicytował 3 i utrzymał się przy grze, ale... Przy naszym stole grał bez kontry (hm...) i po poprawnej  rozgrywce (jednak zdaniem Profesora słabej) wpadł -2.
Na drugim stole przeciwnicy skontrowali (trzeba przyznać że obaj W i E byli w licytacji) i wzięli dwie dodatkowe lewy na przebitki. Słowem: masakra.
Jak zauważa Pofesor, mogło być lepiej, gdyby rozgrywający wyciągnął właściwe wnioski z licytacji. Moje doświadczenia mówią, że opozycję atutową na niskim szczeblu ma nie kontrujący, ale jego partner, który kontrę ukarnia.

Rozdanie 2 -  Na miejscu N chyba zalicytowałbym 3♠.
Na drugim stole z ręką S zalicytowałbym bez wahania 4♠. To samo Profesor.

Rozdanie 6 -  Troszkę S przesadził. I Profesor też się z tym zgodził.
Na drugim stole w założeniach przedpartyjnych nie byłoby dużego ryzyka podnieść na 3 przez N.

Rozdanie 7 - W tym rozdaniu mieliśmy okazję zpoznać się z niezbyt silnym otwarciem 2♣ na starszych. Opisywałem je na swoich stronach (tutaj) i cieszę się, że ktoś tak grywa. Po dobrej rozgrywce na dwustronne przebitki przeciwnicy zapisali 2= na swoją burtę, co było sukcesem, bo...
...na drugim stole na naszej linii przeciwnicy wzięli 1BA+3, choć taki wynik wydaje mi się nieco wygórowany (zdaniem Profesora również przyłożyła się do tego obrona). 7 imp poszło więc do rozgrywających.

Rozdanie 8 - Trochę marne otwarcie 1, ale w sumie nic wielkiego się nie stało. Co prawda, przeciwnikom nie szło 3♣, ale poruszamy się jeszcze w granicach tolerancji.
Na drugim stole tylko 2♠, ale gorsza obrona, która go wypuszcza (obala wist ). Profesor również zwraca uwagę na brak aktywności pary NS, co jest nadmierną ostrożnością przy założeniach przedpartyjnych  (a może jeszcze wisiał nad NS syndrom pierwszego rozdania?).

Rozdanie 9 - Tylko w pliku z komentarzem Profesora. E ma piękną rtękę (zwróćmy uwagę na wysokie blotki i wartości impasowe), którą Profesor radzi wycenić wyżej niż na 1BA.

Rozdanie 10 - 4♠ niezrozumiałe - przecież E przez 2♠ już sprzedał swoją nadwyżkę długości koloru i nie ma nic więcej.
Na drugim stole identyczna licytacja, ale obrona ciut gorsza.

Rozdanie 11 - Tylko w pliku z komentarzem Profesora. Nie oceniałem tego rozdania, ale Profesor jest zwolennikiem bardziej precyzyjnej licytacji. Fakt, że czasem uciekają w ten sposób szlemiki.
Na pociechę dla E mam jednak ciekawostkę - tak oto licytują roboty na BBO.

Rozdanie 12 - Tylko w pliku z komentarzem Profesora. Tym razem uzyskaliśmy autorytatywne potwierdzenie, że z 5. starszą nie otwiera się 1BA.

Rozdanie 14  - Chciałem grać 1BA. Dobra obrona (albo kiepska rozgrywka, co zasugerował Profesor). 2 też mogłem sobie darować...
Na drugim stole padła kontra od Odpowiadającego. Sam nie wiem czy to powinna być kontra obiecujaca 2.♠ (kontra-fit), czy 4.? Również zdaniem Profesora kontra była wątpliwa.

Rozdanie 15  - Co oznacza 3♠ po otwarciu 2BA? W oryginale tej konwencji chyba uzgadnia i pyta o coś więcej. W naszym systemie to blok z fitem lub fitami w kolorze partnera. Kto by to jednak spamiętał :). Faktem jednak jest, że po otwarciu przeciwnika możemy spokojnie to znaczenie zastąpić blokującym uzgodnieniem 4♣/, a 3♠ przeznaczyć na wskazanie własnego koloru lub coś innego. Dzięki wyjątkowo sprzyjającemu układowi trefli u przeciwników ( zdaniem Profesora nie tylko...) skończyło się jednak dobrze (swoją drogą, czy nie ugrałbym 4♣x?).
Na drugim stole po próbie uzgodnienia pików z dużym niepowodzeniem testowano kontrakt 5♣. Czy nie lepiej zagrać na szansę wyrobienia pików? Trzeba wtedy zachować dojście ♣D. W widne to widać, ale w realu już nie jest tak łatwo. Na a Profesor radzi W, aby miał więcej zaufania do partera, a E namawia do większej determinacji z tak dobrym longerem.

Rozdanie 16  - To rozdanie przytaczam ze względu na stary dylemat: jak wejść do licytacji z 5-4 na starszych? Na naszym stole wejście w kolor 5. (1) dało dobry zapis na naszą burtę. Moim zdaniem, ta opcja generalnie lepiej się sprawdza niż kontra.
W komentarzu do tego co działo się na drugim stole potwierdził to również Profesor, a mianowicie...

Na drugim stole obrońca zdecydował się na kontrę, która słusznie nie została przekuta przez partnera na kontrakt w starszy, bowiem miał on tylko 3+3 w tych kolorach. Dzięki temu strona otwierająca mogła zagrać spokojnie 2 i dwa zapisy poszły na tą samą stronę.



Poprawiony: czwartek, 11 lipca 2013 09:29  

Prywatna strona poświęcona tematyce brydżowej.

Wyraża wyłącznie własne poglądy autora.